فلزیاب

Wiki Article

بوقی پالسی -آنتن راداری-اسکنر تصویری مگنتومتر- سوپر سنسور- یون یاب

این امکان باعث می‌شود دستگاه در محیط‌های چندگانه با کارایی بالا عمل کند. ثبات دستگاه در محیط های مختلف یکی از فاکتورهاییست که برای کاوشگران با تجربه از اهمیت بالایی برخوردار است.

قلب دستگاه یا همان قسمت اصلی ان سیم پیچ می باشد. متناسب با جریان گذرنده از سیم پیچ و تعداد دور ان به صورت انرژی میدان مغناطیسی در اطراف سیم پیچ ایجاد می گردد. در صورت قطع انرژی، ابتدا ولتاژ دو سر سیم پیچ صفر می شود و پس از صفر شدن میدان موجود به صورت میرایی، یک نیروی ضد محرکه در سیم پیچ، القا می گردد. نیروی ضد محرکه در صورت عدم حضور فلز مستهلک می شود و چنانچه فلزی در حوزه ی عملکرد سیم پیچ وجود داشته باشد، میدان مغناطیسی سیم پیچ بر ان اثر کرده و جریان هایی در ان فلز بوجود می اید؛ به عبارتی در اثر شار عبوری میدان مغناطیسی فلز لحظه ای مغناطیس می شود این امر به مغناطیس یا غیر مغناطیس بودن فلز بستگی دارد.

فروشگاه‌های محلی: شما همچنین می‌توانید از فروشگاه‌های محلی که به فروش طلایاب و گنجیاب مشغول هستند برای فروش دستگاه خود استفاده کنید.

طلایاب و گنجیاب دو عبارتی هستند که برای توصیف دستگاه‌هایی به کار می‌روند که به شما کمک می‌کنند تا طلا و گنج‌های مخفی را پیدا کنید. این دستگاه‌ها در واقع نوعی فلزیاب هستند که برای شناسایی و جستجوی فلزات گران‌بها طراحی شده‌اند.

فلزیاب های سیستم جی پی آر ازتکنولوژی برتری استفاده میکنند.شیوه ارسال امواج در این سیستم ها همانند رادار میباشد که پس از برخورد با فلزات در اعماق زمین شروع به تشابه سازی از فلزات مینماید و تجسمی از شکل فلز را در اختیار اپراتور قرار میدهد.

عملکرد در شرایط مختلف: دستگاه‌هایی که در شرایط مختلفی مانند خاک‌های مرطوب، سخت یا نرم عملکرد خوبی دارند، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

قیمت: قیمت خرید طلایاب و گنجیاب متفاوت است و بستگی به کیفیت و قابلیت‌های دستگاه دارد. برای مثال، مترداف فلزیاب‌های پیشرفته‌تر با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند.

فلزیاب‌ها در تفکیک و شرایط تشخیص فلزات از جمله طلا ، نقره ، مس ، روی ، آهن ، نیکل ، کروم ، آلومینیوم ، برنز ، برنج ، قلع و آلیاژ فلزات به نسبت نوع مدار خود می‌تواند تنظیمات تفکیک را دارا باشد و تشخیص فلز آهنی یا فلز بی‌ارزش از فلز غیر آهنی یا فلز با ارزش در اصل تشخیص تفاوت بین فلزات به نسبت تفکیک می‌باشد.[۲] فلزیاب‌های مغناطیسی

سیم پیچ جستجوی فلزیاب، میدان مغناطیسی ارسال مجدد را دریافت می کند و با تولید یک پاسخ هدف به کاربر هشدار می دهد.

بعد از تست دو ماه اول را تمرین کنید تا تمام جزئیات تنظیم و بالانس دستگاه را یاد گرفته و سپس به زمین برای کاوش بروید.

گروه اول(فلزات آهنی): فلزاتی که خاصیت مگنتیت شونده(مغناطیس شونده) دارند مانند آهن,چدن,فولادو…

↑ کیخسروی، رامین (زمستان ۱۳۹۵). توان تشخیص فلزیاب فلزیاب و معدنیاب و رادار زمینی دستی. تهران: سبا. شابک ۹۷۸-۶۰۰-۸۴۶۱-۰۰-۵.

اگر قصد خرید فلزیاب را داشته باشید حتماً به دنبال لیست قیمت فلزیاب به روز شده هستید تا با توجه به بودجه خود دستگاه مناسبی را انتخاب و بخرید. نکته قابل توجه در قیمت دستگاه فلزیاب این است که نمونه های خارجی دارای قیمتی به مراتب بیشتر از ارزش واقعی خود هستند و دلیل آن نیز ممنوعیت واردات، موانع قانونی نگهداری و به کارگیری در داخل ایران، نوسانات ارزی و هزینه های انبارداری میباشد.

Report this wiki page